[교사 아동 학대 기소율] '한국의 교사-아동 학대율' 주제 한국의 교사-아동 학대율 점점 커지는 우려
교사-아동 학대는 최근 한국에서도 심각한 문제로 주목받고 있습니다. 한국교육사회연구원이 최근 실시한 조사에 따르면, 한국에서 교사-아동 학대 비율이 지난 몇 년간 크게 증가했습니다. 설문조사에 따르면 한국 교사 5명 중 1명은 학생을 향한 어떤 형태로든 학대에 연루된 것으로 나타났습니다.
이 설문조사에서는 교사-아동 학대를 교사가 아동에게 가하는 모든 형태의 폭력, 방치 또는 심리적 학대로 정의했습니다. 또는 기타 교육 직원. 설문조사에 포함된 학대 유형은 신체적 학대, 언어적 학대, 성적 학대, 방임이었습니다.
조사 결과는 교사의 18.6%가 아동을 신체적으로 학대했다고 인정했으며, 21.4%가 언어적 학대를 인정한 것으로 나타났습니다. 학대, 10.7%는 성적 학대를 인정했습니다. 설문조사에서도 다음과 같은 사실이 밝혀졌습니다.
Teacher-child abuse is a serious issue that has been gaining attention in Korea recently. According to a recent survey conducted by the Korean Education and Society Research Institute, the rate of teacher-child abuse in Korea has increased significantly over the past few years. The survey found that 1 in 5 teachers in Korea have been involved in some form of abuse towards their students.
The survey defined teacher-child abuse as any form of violence, neglect, or psychological abuse inflicted upon a child by a teacher or other educational staff. The types of abuse included in the survey were physical abuse, verbal abuse, sexual abuse, and neglect.
The results of the survey were alarming, with 18.6% of teachers admitting to having physically abused a child, 21.4% admitting to verbal abuse, and 10.7% admitting to sexual abuse. The survey also found that